blog title


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 12 January 2012

Apa azam anda...????

Bila tibanya tahun baru, tak kira la tahun baru Islam ke, tahun baru Masihi, mesti ramai yang sibuk nak wat azam baru.... Ada yang cakap nk menjadi lebih baik, nak tingaktkan kualiti hidup la, ada jugak plan nak kawen la, nk habeskan study...macam-macam.. Anda pulak camne? mesti ada azam masing-masing kan...

Aku pulak, takde azam sangat.. Aku just nak lenagkapkan azam tahun lepas. hahaha boleh tak? sebab banyak lagi yang belum tercapai, aku bingai sangat sebelum nie... Hahaha aku dah tutup ketat ketat buku kisah silam yang gelap gelita penuh duri racun bagai tu, dan teruskan hidup aku tahun ni dengan senyuman.. Taknak lagi ada airmata, sangat bahgia....

Kita sepatutnya pikir balik, apa kejadah kita ada azam? Adakah azam sebelum ni tercapai? Apa yang korang buat tuk capai azam korang tu? Okay pikir balik, adakah korang cukup menghijrahkan diri korang.. Maksud aku, menjadi lebih baik dari sebelum ni... Tak kisah la siapapun korang sebelum ni, cubalah berubah menjadi yang lebih baik. Ikut syariah Islam, sebab bagi aku, tiada agama lain semanis ISLAM... 


Okay berbalik pada topik azam aku tadi, aku punya azam tahun ni nk lengkapkan azam tahun lepas..Aku nak habeskan degree dengan jayanya, dan nak buat mak abah aku bangga ada anak macam aku. Aku belum boleh bagi duit atau harta, tapi tunggu ye mak,abah.. Kakck kerja nanti, duit gaji pertama, mak dengan abah akan rasa dulu.. Macam sebelum ni jugak, walaupun gaji aku tak severapa, aku bagi RM50 je kat mak aku, dia punya seronok bukan main.hahahaha papepun, hope korang dapat capai azam korang dan tak kesah lah azam nk kurus ke, kawen ke, aku wish good luck tuk korang..

salam sayang Nur Syuha :)

No comments:

Post a Comment